Extra update glasvezel in Langedijke

In: Buitengebied, Glasvezel

Extra update glasvezel in Langedijke

Het spijt ons u te moeten mededelen dat het ons niet gaat lukken om vóór Kerst de glasvezelverbinding werkend te krijgen. We doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk aan te sluiten. Hier wordt dan ook met man en macht aan gewerkt, zichtbaar en achter de schermen. Omdat er onduidelijkheid is ontstaan over de gang van zaken, zetten we in dit bericht graag een aantal dingen voor u op een rij.
 
Spinder Kabeltechniek heeft het graafwerk afgerond en is gestart met het blazen van de glasvezel. Het bedrijf Progatech zal de montage in uw meterkast verzorgen, waar ze op 17 december mee zijn begonnen. Houd er rekening mee dat één van de genoemde partijen bij u kan aanbellen om de werkzaamheden te verrichten. De afmontage van de glasvezel duurt ongeveer 30 minuten.
 
We hopen vóór de Kerst een deel van de woningen te hebben aangesloten. Progatech start met de montage aan de Weidedijk. Bent u niet thuis? Dan vindt u een leaflet van ons in de brievenbus met een telefoonnummer om een nieuwe afspraak te maken. Tussen 25 december en 5 januari wordt er niet gewerkt. Begin januari wordt verder gegaan met het aansluiten van de resterende percelen, onder voorbehoud van de weersomstandigheden.
 
Vanaf het moment dat de glasvezel is afgelast in uw meterkast, is de verbinding technisch klaar. Dit wil echter niet zeggen dat u vanaf dat moment ook al een nieuw abonnement kunt afsluiten. Dit ziet u in de volgende afbeelding. We zijn dan beland bij de ‘Belichting van de glasvezel’, dus het vierde blokje.
Stap 3
Over de belichting van de glasvezel zijn wij in gesprek met KPN, de partij die dit voor Langedijke gaat uitvoeren. We verwachten komende week de contractafspraken met KPN definitief te kunnen maken. Als aansluitend de overeenkomst door de KPN directie wordt geaccordeerd zal begin januari het verdere proces van belichting en serviceprovider worden getest. Als deze testen goed verlopen zullen alle postcodes worden vrijgegeven voor de dienstenleveranciers (Solcon, KPN, XS4ALL, Fiber, Tele2, enzovoort). Zodra de providers deze nieuwe postcodes in hun systemen hebben ingevoerd kunt u uw glasvezel abonnement bestellen. Een exacte planning voor alle adressen kunnen we op dit moment niet geven. Zodra hierover meer bekend is, melden we dit via Langedijke.OpGlas.nl.
 
Als de postcodes zijn ingevoerd ziet u via onze besteltool de beschikbare pakketten. Ook op de websites van de leveranciers is dit dan zichtbaar, mits zij willen leveren in Langedijke. Hoe het proces na bestelling gaat lopen is per provider verschillend. Voor vragen over de bestelling van uw nieuwe glasvezelabonnement kunt u zich vanaf dat moment wenden tot uw nieuwe leverancier voor internet, televisie en telefonie.
 
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


OpGlas Scan
Klaar voor de toekomst met glasvezel? Doe NU de OpGlas Scan!
Postcode Check